Yanchep

21 april 2014 - Mount Richon, Australië

Maandag 7 april en 27 gr.

Om 10 uur naar Subiaco. Frank had daar een afspraak en daarna gelucht. Subi, zoals ze hier zeggen, is een chique wijk met veel mooie winkels. De mensen hier lopen hier ook echt te flaneren in hun mooie kleren. Na de lunch op weg naar Yanchep, waar we twee nachten bleven. Ook hier weer prachtige omgeving met wisselende natuur. Eenmaal in Yanchep inchecken en door naar chalet nr 21. Haha, gaaf....we kregen er een met ocean view. Blits en mooi! Chalet zelf was erg basic, maar dat mocht de pret niet drukken. Eerst even een drankje en toen zwemkleding aan en lopen naar het strand. Geweldig....mooi....mooi.... mooi..., we waren als kinderen erg uitgelaten. Prachtig wit zand, blauw water en...bijna de enigen. In de namiddag zijn we bij een ander huisje (het was niet druk) in de zon gaan zitten.

Dinsdag 8 april en 29 gr.

Niet te filmen, maar we lagen 's morgens al om acht uur in de oceaan!!! Het was 18 gr, en het voelde even wat fris, maar het water was lekker van temperatuur. Heerlijk wakker worden zo. Na het ontbijt een stukje door het park gelopen, en overal een prachtig uitzicht op de oceaan. Daarna zijn we met de auto naar Two Rocks gereden, een gehuchtje aan de kust., waar we koffie hebben gedronken en een rondje hebben gelopen. Ja en dan moet je ook naar de Blue Lagoon, destijds zijn we daar met Ton ook geweest. Er ligt daar een rif en als het erg waait of stormt, is er een gevaarlijke stroming. De security is ook vaak aanwezig en het is altijd afwachten of je het water in mag. Maar deze keer hadden we geluk en de branding was Super!! Op een gegeven moment zagen we een donkere plek in het water. Het bleef op een bepaalde plek en kwam niet dichterbij. Het bleek een rog te zijn en later kwam er nog een bij. We vonden het best wel spannend , maar als je ze met rust laat kan er niets gebeuren. Later zijn we fish and chips gaan halen om thuis op te eten. We hebben een leuk plekje gevonden met uitzicht op zee en duin. 's Middags weer een heerlijke strandwandeling langs de vloedlijn, Frank moest natuurlijk weer zo nodig het water in. 's Avonds nog een heerlijke BBQ, het was een warme dag geweest en toen nog 21 gr.

Woensdag 9 april en 30 gr.

Half zeven al wakker en meteen buiten gaan kijken en foto's gemaakt van het ochtendgloren. Beautiful clauds en 21 gr al. Dat beloofde wat. 7.15 uur go to the beach!! Ja hoor, heerlijk water!! De lucht was goed van temperatuur, minder zon dan gisteren maar daar kwam al snel verandering in, want we konden in het zonnetje ontbijten. Half tien alweer uitchecken en via Hillary's Boat Harbour naar huis,  waar we eerst nog bij dome een koffie Twister hebben gedronken natuurlijk.

P.S. Gelieve GEEN "like"via Facebook

1. Erik:
    21 april 2014
    Hoi Lia, wat leuk om al je verhalen te lezen! Fantastisch, dat witte zand, zon, blauwe luchten en prachtige bestemmingen. Je foto's zijn ook super! Lekker genieten daar. Hier alles oké. We hebben weer een druk dagje met twee toernooien voor de boeg. We gaan weer heen en weer racen :-) fijne dag daar en groetjes aan Frank en Janet. Groetjes Erik de Buurman
  2. Bernadette:
    21 april 2014
    Wat heerlijk om te horen een echt vakantieland.
    Ik geniet van je enthousiasme.
    Geniet geniet
    Liefs Bernadette
    Groetjes aan allen
  3. Marion:
    21 april 2014
    Hoi Lia, wat maak je toch veel mee! Zit je hoofd nog niet te vol? Leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien. Geniet er nog maar lekker van! Nog iets van Roos gehoord?
    Groetjes aan Janet en Frank.
  4. Ton en wil:
    22 april 2014
    Goed om te lezen (en te horen) dat het zo fijn gaat daar,
    Het aftellen gaat helaas al een beetje beginnen, onze vakantieplanning begint nu te komen! Gelukkig komen er nog véél dagen om samen te zijn én met mooi weer daar genieten van alles wat je hier straks weer moet missen.
    Groetjes ook voor Frank en Janet, Ton en Wil