Mount Richon.

30 april 2014 - Mount Richon, Australië

Donderdag 10-04 en 35 gr

Na een paar dagen weg te zijn geweest komen nu weer de gewone klusjes. Kippen verzorgen, wassen, etc. Het was een warme dag, om tien uur al te warm om in de zon te zitten. 's middags een eindje toeren richting Roley Stone.Een heel mooi en bosrijk gebied in de heuvels, maar ook erg brandgevaarlijk. ik ben blij dat ze daar geen huis hebben gekocht, zoals je eerst van plan waren. We kwamen langs de Appelfarm en hebben daar wat fruit en groente gekocht, waar we ook wat rond mochten kijken in de boomgaard. Vanavond alweer mooie luchten zonsondergang. Ook nog even geskypt met Stephan.

Vrijdag 11-04 en 33 gr.

Warm!!! Vanmorgen klungelen in de tuin, Frank moest een muurtje bijwerken met cement. Ja, ja, van alle markten thuis tegenwoordig. Om vier uur zijn we gaan wandelen richting Elisabeth Pub. Een prachtige wandeling, Met Ton had ik die ook al eens gedeeltelijk gelopen. Natuurlijk hebben we daar een drankje genomen en Janet heeft ons later weer opgehaald.

Zaterdag 12-04 en 33 gr.

Warme nacht en een warme dag. Vanmiddag bij Burswood de auto neergezet en heerlijk gewandeld langs de Swan River richting the Bell Tower.Dat is ongeveer veertig minuten lopen en heerlijk langs het water. We kwamen nog een Aalscholver tegen die heel rustig in een bepaalde houding bleef zitten, het bleek wel een standbeeld., haha. na 45 minuten gekopen te hebben  kwamen we bij the Bell Tower en pubs.Bij de Bell Tower werd veel gebouwd dus daar was nu niet veel te zien. Bij de pubs konden we wel tercht waar we ondanks de grote drukte toch nog een plaatsje hebben kunnen vinden., zelfs aan het water! Lekker wat gegeten en gedronken daar en op een gegeven moment zagen we een dolfijn en weer een. Dat was iets nieuws, want men had ze hier nog nooit gezien, haha. En altijd net iets te laat met de camera. Om half zeven waren we weer thuis, heerlijk uitgewaaid.

Zondag 13-04 en 33 gr.

Na het ontbijt richting Coogee Beach.. Heerlijk!! Gelukkig geen Gelly Fish (soort kwallen) en dus lekker het water in. Omdat hier ook geregeld haaien worden gesignaleerd hebben ze hier netten in zee gelegd, om die dieren tegen te kunnen houden. Voor sommige mensen is dit safer.wij hebben daar geen gebruik van gemaakt,. Ook vliegt er langs de kust steeds een helicopter om te zien of het veilig is. Janet had weer goed voor de fourage gezorgd. En Sam, we hebben de pelikaan weer gezien hoor, Deze keer was hij alleen, de rest van de familie had hij deze keer thuis gelaten.

Maandag 14-04 en 32 gr

Vanmorgen met Janet gaan winkelen in Caroussel, richting Perth,. Ook weer een groot winkelcentrum met mooie en leuke winkels. Daar lekker geluncht bij de Coffee Club.

Dinsdag 15-04 en 26 gr.

Vanddag naar armadale gelopen, daar in het park gezeten. Er zijn daar altijd veel vogels, vooral de witte papagaaien. Dus veel foto's gemaakt.

Donderdag 17 -04 en 26 gr.

Vandaag naar Perth City. Frank had een leuke dienst en ik kon met hem mee naar het werk en van daaruit met de bus naar de stad. Super leuk om te zien hoe je kind dat allemaal doet. Ook in de stad weer lekker rond gesjouwd. Weer een ander gedeelte natuurlijk. O.A. de St. George Cathedral.

Vrijdag 18-04 en 26 gr.

Goede Vrijdag. Alles is hier gesloten en iedereen is vrij. Dus lekker een rustige dag. Niet veel gedaan, wel een wandeling gemaakt naar een bosje waar geregeld de kangeroes komen, alleen vandaag niet...

Zaterdag 19-04 en 26 gr.

Met Frank paasei opgehaald op het werk., daarna is Frank gaan sporten en ben ik alvast boodschappen gaan doen.. We kwamen elkaar wel weer tegen en zijn bij Dome koffie gaan drinken en lekker in de zon kunnen zitten.Janet kwam uit de nachtdienst en moest slapen. 's Avonds zijn we "uit" geweest naar the Crown, voorheen Burswood. Dus gingen Janet en ik "op chic"  Het was daar erg druk, ook hier in het Casino, je keer er je ogen uit. We hebben daar lekker koffie gedronken en later nog een drankje genomen. En alleen maar mensen kijken, prachtig om te zien, de ene heel chic en de andere sjofel of casual gekleed. Het was een geslaagde avond en het weer hadden we ook mee.

Zondag 20-04 en 26 gr.

Vanmiddag naar de stad. Een gezellige drukte en lekker gelopen. Natuurlijk wat souvenirs gekocht en de St.Mary's Cathedral stond ook op ons lijstje. We zijn er nog nooit binnen wezen kijken en nu het verbouwd was waren we toch wel nieuwsgierig geworden. Oud en nieuw is toch goed te combineren.

Maandag 21-04 en 23 gr.

Vandaag heel veel in de tuin gewerkt. vooral veel gesnoeid. De kippen mochten ook "los" lopen, dus die hadden een feestje.

Vrijdag 25-04  en 25 gr.

Anzacday, of dodenherdenking. Alles is hier gesloten en iedereen is vrij. Vanmorgen vroeg hebben we gemerkt dat er GEEN internet is. Foutje van de provider. Veel gezeur en heen en weer gebel. Alles is afgesloten, ook de telefoon, Wat te doen... Frank en ik zijn gaan wandelen en via een ander weggetje naar huis gelopen, en ja warempel... kangeroes. Superleuk om te zien.

Zaterdag 26-04 en 23 gr.

Regen voorspeld Frank en Janet zijn naar de Optuswinkel geweest en hebben daar een USB stick gehaald voor internet. Gelukkig!! Maar wanneer alles opgelost is??? Het is wel behelpen want nu gaat het wel supertraag. 's middags met de vrienden naar het park, maar jammer genoeg begon het bij aankomst te regenen. Gelukkig konden we met alle spullen en eten bij een van de vrienden terecht en hebben we het toch nog leuk gehad.

Lieve mensen, ik weet niet hoe het nu verder gaat met het internet. Ik hoop dat dit verhaal op de blog komt. Aanstaande vrijdag gaan we voor een weekje naar de Swan Valley, daar zijn de wijnvelden. Ja en dan nog ' n week en dan zijn de drie maanden om!!! Al met al wel snel gegaan en het was zeker de moeite waard!!

P.S. Gelieve GEEN "like" via Face Book.

1. Daan:
    Lieve Lia,
    Wat heerlijk weer om te lezen allemaal... en ja... helaas voor jou het aftellen gaat beginnen. Sam kijkt er in ieder geval naar uit... MAAR hij vond het toch wel heel snel gegaan.
    Geniet nog lekker van je laatste weekjes! En groetjes daar!

xxx daan
  2. Bernadette:
    Hallo Lia,
    leuk te lezen weer.
    Ik schrik er van wat gaat de tijd snel!
    Nog maar enkele weekjes, dan al je drie maanden om pff.....
    Geniet nog van je laatste weekjes.
    Groetjes aan allen.
    Bernadette
  3. Margriet Vugs:
    Hoi
    We hebben echt genoten van je verhalen, net of we ook een beetje er bij waren! Heel hartelijk bedankt!!!!
    Geniet er nog lekker van en tot over een paar weekjes.
    Lieve groetjes
  4. Cathy:
    3 mei 2014
    Hoi,

Wat gaat de tijd toch snel!!! Geniet nog van je laatste weekje en zo te lezen heb je het super naar je zin gehad.
  5. Claudia:
    4 mei 2014
    Oh dat gaat inderdaad vlot. Super leuk dat we met je "mee op reis" mochten!
    Moeilijk hè dolfijnen op de foto krijgen!
  6. Joke Prins:
    13 juli 2014
    Dag Lia,

Ik had het tijdens het eten over Wijchen, onze buren van toen, etc. Kom, dacht ik, ik tik eens wat namen in. Kom ik dus op jouw reisverhalen terecht! En ik zag je foto, kon gewoon niet missen! Ook Frank was nog zo herkenbaar! Uit je verhaal begrijp ik dat je drie maanden bij Frank bent geweest? Ik ben heel benieuwd of je nog weet wie ik ben. Ik ben Joke Prins, voorheen Warmerdam. Dochter Famke en zoon Jasper, Paul was mijn man. Ik zou het heel leuk vinden een reactie van je te krijgen! Wie weet!

Hartelijke groeten,
    Joke Prins
    Hoofddorp
  7. Lia Appels:
    17 juli 2014
    Dag Joke,

Wat leuk dat je me hebt gevonden en natuurlijk weet ik nog wie je bent! Ik ben ook erg benieuwd hoe het met jou gaat. Mijn email adres: [email protected]
    zou wel leuk zijn om eens te mailen. Hartelijke groet en tot mails!! Lia