Mount Richon

25 maart 2014 - Mount Richon, Australië

Hallo allemaal.

Allereerst iedereen bedankt voor de leuke reacties op het blog of email. Na ons uitstapje naar Mandurah kwam de 80's party.Om vijf uur werden de collega's en vrienden verwacht, en iedereen die binnen kwam werd enthousiast begroet om hun outfit! Het was een "kleurrijk" gezelschap want ze kwamen overal vandaan: Afrika, Thailand, Philippijnen, Malediven, Kenia, Engeland, Nederland en Australië. Het is een superleuke avond geworden.

Zondag 16-03 en 27 gr.

Vanmorgen waren we om negen uur weer op. Lekker nagenieten van een geslaagde avond. Na het ontbijt lekker gewandeld door de wijk. Er is hier best veel te zien en het ene huis is nog mooier dan het andere.

Wat me hier ook al op viel is dat de zonsondergang elke avond anders is. Natuurlijk levert dat ook mooie plaatjes op.

En op een dag hebben we ontdekt dat er in de grote boom in de achtertuin een uil zat. Super gaaf!! Natuurlijk wat foto's genomen en op internet gezocht wat voor een het was: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Zeelandse_boeboekuil Hij moet er al een tijd zitten, want hij is helemaal niet angstig, hij zit gewoon naar ons te kijken.

Dinsdag 18-03 en 30 gr.

Het was al vroeg warm. 's Middags kreeg ik een lift van Frank naar het centrum, waar ik lekker op mijn gemak een rondje heb gelopen. Groente en fruit is hier erg duur vergeleken bij ons. Om drie uur zou ik Janet ontmoeten bij Dome, natuurlijk weer voor een lekkere koffie Twister.

Woensdag 19-03 en 33 gr.

Vannacht was het erg warm, 19 gr. en heel veel wind. Daardoor ben ik vaak wakker geweest. Het betekent dat het een warme dag gaat worden, dat is een verschijnsel dat hier in de buurt voor komt. Zo leren we elke dag wat bij. Doordat het warm is geweest hebben we niets gedaan, alleen zwembad in, zwembad uit. Fijn toch?

Vrijdag 21-03 en 28 gr.

Het heeft weer erg hard gewaaid. Vanmiddag heeft Frank me weer een lift gegeven. Fijn gewandeld, lekker warm en zonnig. Naar huis ging ook goed, alleen het laatste stukje is even afzien,best steil, maar het is gelukt! Janet moest die avond werken en Frank en ik hebben heerlijk een 3D film zitten kijken.

Zaterdag 22-03 en 32 gr.

Weekend, Frank en Janet zijn weer drie dagen vrij. Gezellig. Eerst boodschappen gedaan, is echt leuk hier, Bij Woolworth (wooly, zoals ze hier zeggen) en natuurlijk een Big, Big shop. 's Avonds zijn we uit eten gegaan in Victoria Park. Dit gebied heeft alleen maar restaurantjes van allerlei soorten.Het was een prachtige zomeravond, dus heerlijk kunnen flaneren en wij waren echt niet de enigen. We begonnen natuurlijk bij de pub., dè plek waar je wijn en een biertje kunt drinken. Daarna naar een Duck restaurantje. Heel gezellig bij Chinesen. Daar hebben we veel plezier gehad, het begon al dat je met stokjes moest eten en we kregen meteen Chinese thee geserveerd. Je bordje was een kommetje, ja toen ik dat zag.....dolle pret! Later vonden we weer iets waar we ons toetje hebben genomen. Het was een winkel/restaurant, waar je koffie, ijs chocolade kon kopen. En heel druk daar. Onze ijscoupe smaakte voortreffelijk.

Zondag 23-03 en 30 gr.

Vandaag stond Fremantle op het programma. Heerlijk gewandeld naar de Market. Ook daar is vergeleken met vijf jaar geleden, veel veranderd. Je kon daar een broodje Bratwurst kopen, ja daar zijn Frank en Janet niet vies van. Van zo'n lekker broodje krijg je dorst en dus gingen we naar de Brewery om onze dorst telessen. Ook hier weer een enorme drukte. Crisis hier??  Je kon zo op de haven kijken en wat zo leuk was, dat het schip de Duyfken er lag. Het replica schip van weleer. Het is een klein Nederlands schip dat destijds in Nederland is gebouwd en de eerste expeditie was in 1596 naar de Oost. Replica is gebouwd in Australië in 1999.

24-03 en 30 gr.

Heerlijk warm weer en al om negen uur in het zwembad. Frank en Janet waren sporten en na ons gezamenlijk ontbijt zijn we naar de stad gegaan.Perth is een half uurtje rijden hier vandaan en de meest afgelegen stad ter wereld, maar ook de stad met de meeste zon-uren. Frank had wat boodschappen te doen en Janet en ik zijn heerlijk gaan shoppen. Natuurlijk hadden we bij the Moon (Pub) afgesprolen voor een drankje.

P.S. Gelieve GEEN "like"via Facebook

1. Marion:
    31 maart 2014
    Hoi Lia,
    Dank voor je verhaal. Leuk om het allemaal te lezen. Volgens mij geniet je ten top. Ook zijn de foto's mooi.
    Blijf maar lekker genieten, de tijd gaat snel.
    Groetjes aan Janet en Frank.
    Groetjes, Marion