Mount Richon

13 april 2014 - Mount Richon, Australië

Hallo allemaal.

Zo, eindelijk weer even de tijd gevonden om een verhaal te schrijven, Hier vliegen de dagen voorbij, daardoor ben ik wat achterop geraakt. Sorry! Het gaat nog steeds lekker hier en ik verveel me geen moment. Laatst ben ik met Janet naar het centrum geweest want ik moest naar de kapper. In mijn gebrekkig engels heb ik alles goed duidelijk kunnen maken wat ik wilde en ik was tevreden. Daarna zijn we koffie gaan drinken en weer naar huis terug gelopen. Ja we lopen wat af hier en dat is goed voor de benen. Ook ben ik met Janet een keer mee naar de yoga geweest. Nou, dan merk je ook wel dat je geen dertig meer bent....maar wel goed voor je engels!

Zaterdag 29-03 en 24 gr.

Ja het is na een warme periode ineens een stuk koeler.Ook wel weer lekker. Vandaag zijn we bij Matt en Alice gaan eten. Matt is een oud collega van Frank en ze hebben nog steeds contact. Onderweg daar naar toe zagen we een  groep kangeroes. Ja nu was het voor hun niet te warm en dan zie je ze wel. Eenmaal bij Matt aangekomen begon de lucht te betrekken en de regen kwam ineens met bakken uit de hemel. Was wel nodig want het is overal kurk- en kurkdroog. We hebben lekker bij kunnen kletsen daar en natuurlijk ook heerlijk gegeten, al waren sommige gerechten wat pedis.

Vandaag heeft Amicitia meegedaan aan de voorronde voor het NKF (Haarlem) in Hapert..Ik ben benieuwd hoe het is gegaan.

Zondag 30-03 en 22 gr.

Zodan, het is echt goed afgekoeld, met af en toe wat regen. Eerst stond Kings Park op het programma, maar vanwege het weer zijn de plannen gewijzigd. Het werd de market.. Ja kon daar van alles kopen: van nieuw tot gebruikte spullen. Vooral veel locals komen hier op af. Daarna zijn we naar Bunnings geweest. ( een soort tuincentrum) maar de planten waren daar vreselijk duur. 's Middags konden we toch nog even in de tuin werken. Heerlijk.

Maandag 31-03 en 24 gr.

Een frisse dag voor hier en weinig of geen zon. Lekker aangeklungeld en 's middags zijn we naar de pub geweest. Die zit hier vlakbij, dus lopens er naar toe. Onder weg een kabaal hoog in de bomen, en ja, de zwarte kakatoe!! We hebben wat foto's kunnen maken, valt niet altijd mee, want ze zijn snel weer weg. Eenmaal bij de pub hebben we buiten kunnen zitten en op maandag komen altijd die grote roadtrains langs. Daarna hebben we nog een hele mooie wandeling gemaakt door een bosachtig gebied.

Dinsdag 1 april en 24 gr.

Goed geslapen, komt toch door het weer denk ik. De uil zat ook weer op zijn plek. Ik ben met Janet gaan lunchen bij een opleiding voor studenten. Heerlijk gegeten daar en alweer leuke mensen ontmoet.

Amicitia heeft het goed gedaaan! Een gedeelde tweede plaats, is niet verkeerd. Chapeau!!

Woensdag 2 april en 25 gr.

Vandaag ben ik naar de stad geweest. Janet heeft me naar het station gebracht. Mooi en zonnig weer en ik heb heerlijk lopen slenteren door de stad. Windowshoppen en wat souvenirs gekocht. Lekker koffie gedronken op het leuke plein tegenover het station, daar is het altijd druk. Daarna op mijn gemak naar Northbridge gelopen, daar is het Cultureel Centrum. Ook daar is veel veranderd in die vijf jaar.Leuker en mooier geworden. Natuurlijk ook hier weer veel foto's gemaakt. Na nog een lekker ijsje weer richting station.

Zaterdag 5 april en 28 gr.

Nog steeds mooi zonnig weer. Gisteren hebben we wat planten gekocht op het marktje hier in Armadale en vandaag alles in potten gedaan. Frank en Janet hebben nu een week vrij. Leuk vooruitzicht: een paar dagen naar Yanchep. Heerlijk lijkt me dat. 's Middags zijn we naar het Kings Park geweest. Super mooi weer en natuurlijk ook papagaaitjes gezien, ze maakten vooral veel kabaal. Janet ging luieren in het gras onder de palmbomen en Frank en ik zijn een rondje gaan lopen.Het Kingspark is een heel groot stadspark van wel 400 ha, en schijnt het grootste van de wereld te zijn. Er is daar veel te zien, vooral de banksia's. Maar het mooiste is toch wel het uitzicht op de San River en de skyline van Perth. Ook hier weer foto's van gemaakt.

Zondag 6 april en 28 gr.

Na een licht ontbijt naar Armadale centrum. Er was een braderie met veel eettentjes. Mooi weer, dus heerlijk wandelen. Koffie gedronken bij de Aziaten. Veel leuks stands gezien en natuurlijk werd ook hier veel gegeten, wij dus ook!! Lekkerrrr..... Omdat het historisch museum ook open was, zijn we ook daar een kijkje gaan nemen. Je kon zien dat Armadale in de loop der jaren erg groot is geworden. 's Avonds hebben we Monopoly gespeeld, veel gelachen natuurlijk. Janet had gewonnen.

Thuis in Wijchen was Sam de pupil van de week bij AWC. Volgens de berichten was het een Superdag voor hem geweest. Leuk Sam, ik heb het gezien op de website.

P.S. Gelieve GEEN "like"via Facebook

1. Daan:
    13 april 2014
    Hoi Lia,
    Wat ontzettend gaaf om te lezen weer!
    Ik geniet ervan hoe jij daar geniet!!!

Hier staan inmiddels de kaarten op de kast die sam van jullie heeft gekregen.

En wat leuk, gegeten bij mat en alice. Hebben wij ook gegeten toen! Leuke mensen en vooral lekker maar pittig eten haha.

Nou, geniet nog lekker! We appen weer! X
  2. Marion:
    14 april 2014
    Hoi Lia, fijn om te lezen dat jij je goed vermaakt. Ook goed te lezen dat je er alleen opuit trekt. Super knap!
    Geniet nog maar lekker. Dikke kus, Marion
  3. Bernadette:
    15 april 2014
    Lees dat je jezelf goed kunt vermaken daar, geniet er nog van.
    Hier is het ook behoorlijk frisjes, hopelijk eind mei stukke warmer.
    Groetjes aan allen